Pagina's

maandag 5 januari 2015

De aanloop naar Amerika...

Terwijl Carlo nog bezig was met het VWO, riep hij al dat hij naar het buitenland wilde. En dan vooral studeren aan een universiteit in het buitenland. Ik heb dat altijd aangemoedigd, hoewel ik er niet aan moest denken hem zo te lang te moeten missen!
Maar het gaat dan ook niet om mij, maar om de kansen die mijn kind krijgt in het leven. En dat gaat voor! Bovendien zou het nog wel een poosje gaan duren....

Maar we weten allemaal hoe snel de tijd vliegt. Voor ik het wist had Carlo zijn VWO-diploma op zak en werd hij toegelaten op de Vrije Universiteit te Amsterdam, om daar Bedrijfskunde te gaan studeren. Dat was sowieso al helemaal geweldig!!

De keuze van zijn studie is hem op het lijf geschreven; hij heeft het erg naar zijn zin en vertelt thuis vol enthousiasme over de vele colleges. Veel daarvan spreekt mij zelf ook aan, dus ik vind het erg interessant om te horen hoe alles in elkaar steekt.
Helaas haalde hij zijn Propedeuse niet meteen in zijn eerste jaar, dus werd zijn tweede jaar een behoorlijke uitdaging. Geen Propedeuse betekent immers stoppen met je studie....en dus ook niet studeren in het buitenland. Hij heeft echter alles op alles gezet, en niet voor niks: net op het nippertje heeft hij in zijn tweede jaar zijn Propedeuse behaald! Fantastisch!

Tussen de bedrijven door bleef Carlo gefocust op studeren in het buitenland. Een hele tijd stond Australie bovenaan, Barcelona kreeg ook veel punten en als ik het goed heb is Canada ook voorbij gekomen. Al snel kreeg hij te horen dat voor de populaire plaatsen een bepaald gemiddelde qua cijfers gold, een gemiddelde wat hij op dat moment (nog) niet had. Dat werd een ferme streep door de rekening. Het hele idee belandde zelfs tijdelijk in de koelkast. Totdat iemand aangaf dat er in Amerika nog plekken te vergeven waren. En na wat rond surfen op het internet was hij om: America was the place to be!! :-D




Geen opmerkingen:

Een reactie posten